About Me

My photo
♥Nissa ♥Sweet 24 ♥There is only one happiness in life, to love and be loved♥

Blog Archive

Friday, June 26, 2009

Sebelum 30???

Hohoho~~~ Disebabkan wayar USB kamera digital tu Nissa masih x jumpa lg, Nissa hanya akan pos entri yg tiada kaitan langsung dgn percutian Nissa di Sarawak...

Xpelah, sekarang ni Nissa nk jawab tag Cik RaRa...

" Perkara yang mesti dilakukan sebelum umur mencecah 30 tahun!"


1. Mestilah nk tamatkan pengajian pd peringkat Ijazah Sarjana Muda… Kalau ada rezeki, sebelum 30 tahun, Nissa nk tamatkan Masters jugak…


2. Nk ada kerjaya yg tetap dan kalau dapat bekerja dalam sektor awam, lg bagus… Sebab masa tua nanti terjamin…


3. Nk mendirikan rumah tangga, apa maknanya??? Kawinlah tu... Kalau boleh kawin sebelum 25 tahun pn xpe…


4. Kalau dh nk mendirikan rumah tangga, mestilah ada rumah banglo sebijik


5. Nk ada kereta sendiri… Paling biasa pn nk ada myvi, tp kalau duit dh terlebih-lebih sangat terus rembat Honda Jazz kaler pink satu…


6. Mesti belajar dan mahir dalam bab masak memasak ni… Kata nk kawin, mestila kena pandai masak macam-macam resepi yg sedap… Tp yg paling suka buat cupcake jela...


7. Nk melancong satu dunia pulak sebab negeri dalam Malaysia ni Nissa dh habis jelajah…


8. Nk bawak mama dan ayah mengerjakan umrah dulu… Tp kalau ada rezeki lebih, nk terus bawak mama dan ayah mengerjakan haji


9. Nk bantu adik-adik sehingga mereka berjaya ke menara gading…


10. Dan yg terakhir, mestilah nk langsaikan semua hutang-piutang sebelum 30 tahun…



Insan-insan seterusnya yg terpilih utk menjawab tag ini :

tiQa

Kakde Chula

eca

Jo Qusary

EwanLemon

miss izan


p/s : Ini adalah perancangan semata-mata... Lgpun kita hanya mampu merancang, Tuhan aje yg akan menentukan segalanya...










4 comments:

Sweet_Lolita said...

yey! nissa dh jwb tag tuh.. :)

nissa-elhumaira said...

Yeay,tahniah utk diri Nissa sendiri yg da bjaye jugak jawab tag tu...

:P

Jo Qusary said...

Adehh... aku dah hampir umor 30 thn nie... rase cam hampeh je nak jawab tag nissa ni... takde idea ape aku nak buat dlm mase 3 thn nie... sempat lagi ke aku nak buat? huhuhu...

nissa-elhumaira said...

Alorh, mende kalo nk buat tag ni, buat ajela...
Kalo xnk buat pon xpe...Huhuhu