Saturday, February 21, 2009

Debaran Kian Terasa


Assalamualaikum w.b.t

Setiap kali terlihat kalendar, sy mesti tertanya-tanya agaknya bila keputusan STPM akan diumumkan. Pada kebiasaannya keputusan STPM akan keluar dulu sebelum keputusan SPM. Agaknya macam manalah keputusan STPM sy nanti tp apapun sy tawakal jela. Semakin mendekati bulan Mac, sy semakin tak tentu arah. Kadang-kadang tu sy rasa ada je yg tak kena, berdebar-debar je. Tp yg lg kronik tu, 'makan tak kenyang, mandi tak basah, tido tak lena...' Ada maklumat yg sy dpt, keputusan STPM akan diumumkan 2 hari sebelum keputusan SPM tp tak tahulah pula kesahihannya. Ada juga maklumat lain yg menyatakan bahawa keputusan SPM akan keluar pd hari Khamis (26 Feb 2009) dan ini bermakna keputusan STPM akan keluar pada hari Selasa (24 Feb 2009). Tp betul ke tidak, masih tiada jawapannya. Oh,nampak gayanya semakin berdegup kencanglah jantungku ini seperti kereta lumba F1 pula rasanya.

Tp dlm debaran tu juga, sy berharap sekiranya sy diberi kesempatan utk bersua muka dgn sahabat-sahabat seperjuangan sy di SMK Sungkai, Perak. Sungguh rindu utk bertemu kalian semua. Terutamanya teman baikku, Nurhashcia. =]

Hmmm....setiap kali menyentuh topik ni, tiba-tiba rasa lemah semacam je. Mungkin sebab sy suka membayangkan keputusan yg bakal keluar tu tidak seperti apa yg diharapkan, agaknya. Sy berharap sgt yg keputusan STPM sy akan cemerlang sebab sy dh lakukan yg terbaik semasa menduduki peperiksaan. Yelah, sy ni kn puteri sulung. Ini bermakna sy perlu menjadi contoh kpd adik-adik sy yg masih kecil utk belajar bersungguh-sungguh utk melanjutkan pelajaran ke menara gading dan mengenggam segulung ijazah. Mama sentiasa berpesan, "InsyaAllah sekiranya ada rezeki, peluang akan dtg dgn cerah setelah puas bertungkus lumus utk mencapai sesuatu yg kita usahakan."

Jd, tunggu dan lihat jelah bila tarikh sebenar keputusan peperiksaan besar seperti SPM dan STPM diumumkan...

Amin...
Semoga kehadiran hari esok akan membawa 1001 lg kegembiraan...
=]

p/s : Bersyukurlah dgn rezeki yg dikurniakan oleh-Nya


8 comments:

Kakde said...

Yeke..
Sy mls nak fikir sal result ni..
Berdebar2 sal ujian memandu adela..huhu

hana said...

hye........
cm ne eq nk edit blog ny???
nk tarok kt about jew kew??
layout n others nk paste kt ne??
gpn bru g wat blog ny........
hit me back ok!!

Nur Khairunnissa' Akmal said...

La,senangnye hati Fairuz yg xde fkr lgsung tntg result...Sy ni,bila nk pejam mata tfkr psl rslt, celik mata pn tfkr psl rslt...

Hehehe

Nur Khairunnissa' Akmal said...

Hana, Nissa pn xtaw sgtla sbb Nissa bwu menjinakkan diri dlm dunia blogger ni bwu je 2 hari...

Maaf ye...

=[

Kakde said...

Mestila..
Duk fikir ujian memandu je..
Tak fikir lain dah..

Nur Khairunnissa' Akmal said...

Owh, patutlah...
Hehehe

naz said...

u da buat :)
baru nak fikir ka :)
cayok2

Nur Khairunnissa' Akmal said...

La,ye ke???
Hmmm,xpela awk...
Tp mcm ne nk letak shoutbox lak???
Nk paste kt bhgian mne ek???